Tilbage I tiden, omkring 2005, arbejdede jeg med et amerikansk softwareprodukt, inden for det område som hedder Business Activity Monitoring (BAM). BAM går ud på at overvåge ændringer af data i en datakilde og så sende en alarm til en person eller til et andet system, ud fra en regel som er sat op i systemet.
I dag ser jeg ikke rigtig nogen virksomheder der udnytter den mulighed med at få en advarsel når en værdi er for høj, - f.eks. når en kunde ikke har betale sin faktura, eller når en værdi er for lav, - f.eks. når en sælger ikke har en stor nok pipeline.
Hvorfor er det sådan?
– der kan være flere årsager til dette. Måske er kvaliteten af de data som vi får ud af vores ERP og CRM-systemer bare ikke gode nok til at måle på? – måske er det for krævende at definere de alarmer der skal sætte op, eller måske er det fordi vi ikke kan lide at blive forstyrret i vores dagligdag.
Arbejder du i en virksomhed som har implementeret et BAM system og får du tilsendt notifikationer der skal følges op?
Mulighederne for at få success med en BAM løsning er bedre en nogensinde før, da virksomhederne aldrig som nu, har automatiseret sine processer via IT systemer. Hvis du har spørgsmål og er nysgerrig på at komme i gang her, så tag kontakt.
Comments